Saturday 13 August 2011

EVOLUSI FESYEN MELAYU :]

Apa kabar semua ~
Wah sudah hampir 2 minggu kami berpuasa . Pasti kawan - kawan tidak sabar untuk ketibaan raya bukan? Saya juga , hmmm tahun ini apakah warna baju kurong kawan - kawan? Mungkin kawan - kawan semua boleh berkongsi dengan saya.

Topik yang saya telah pihil ialah tentang fesyen :) kekeke kerana ia adalah topik yang terdekat~ di hati saya.
Saya gemar membeli belah dan melihat pakaian - pakaian terkini di pasaran tidak kira apa jenis.


Untuk "post" yang pertama saya ini saya akan menunjukkan beberapa gambar fesyen fesyen pada zaman ermmm....

ZAMAN 60-70'AN ~










Inilah beberapa gambar pakaian pakaian pada zaman itu 

kawan - kawan dapat lihat beberapa persamaan dengan pakaian - pakaian zaman kini?

Pada pendapat saya  fesyen zaman kini meniru sedikit pada zaman dahulu.... Ada beberapa perbezaan tetapi kebanyakannya sama sahaja. Saya gemar dengan fesyen zaman 60an - 70an kerana ada di antara baju- bajunya kelihatan "simple" dan ramai pasti kelihatan anggun memakainya. :D Saya juga suka dengan aksesori mereka seperti beg selepang mereka yang di perbuat oleh kulit :3 

seperti ini :DDDDDD



Sampai di sini sahajalah post saya. Harap kawan kawan dapat menghantar komentar anda pada "post" ini dan juga yang akan datang .

2 comments:

  1. wow baju-baju yang terdapat cantik lah!! :DDD
    Tahun ni, saya keluarga pakai baju kurung warna brown hehe maklumlah warna kegemaran ibu saya . Hehe selamat hari raya ! (in advance) :DDDD

    ReplyDelete
  2. saya pun! hehe^^ tahun lepas kami dua pun memakai warna yang sama bukan? hijau?

    ReplyDelete